18.8.09

Mit yndlingsrum

Hos Bente så jeg, her til morgen, en lille leg, som hun syntes det kunne være sjovt om vi andre vil lege med på.

Det eneste man skal gøre er fgl:
Fortæl om yndlingsrummet i dit hjem og vis gerne et billede.
Hvad er det for et rum? Hvorfor er det så dejligt?
Hvad laver du der? Osv. osv.
Det foregår på din blog, så du bestemmer indholdet og udformningen.

Og så er det jeg må indrømme, jeg har ikke et yndlingsrum i mit hus. Faktisk har jeg 130 m2 rædsel og gru.
Men et er, at jeg ikke kan vise et billed af noget, noget andet er drømmen om yndlingsrummet. Det har jeg tilgengæld beskrive!!

Som jeg skrev på Bentes blog ...
Mit yndlingsrum ( i min fantasi) er et rum hvor jeg har et langt bord til at sy ved. Der er også en stor reol til mine ting, så som garn, stof, bøger m.v. For enden af rummet står en sofa/seng med masser af bløde puder. Sådan et sted hvor man vil elske at sidder med en bog, stort krus te og stille baggrundsmusik.

En gang, om forhåbentlig ikke alt for mange år, kan jeg skrive og beskrive med ord og billeder, hvordan min hule ser ud. Til den tid kan denne blogleg tages op igen og jeg kan være rigtig med :)
Men indtil da, vil jeg gerne udbrede legen. Så hvad er jeres yndlingsrum?

8 kommentarer:

  1. Åhh Kari du og jeg deler den samme drøm. Jeg har jo nu et lille hjørne der er dejligt, men et helt rum der kun er mit, og som jeg selv kan indrette efter smag og behag er bare det ultimative syntes jeg.

    Jeg drømmer lidt det samme. Arbejdsplads med PLADS, bløde puder og en herlig liggelænestolsting, farver jeg holder af og levende lys og planter.. SUK

    Det skal nok komme til os begge, den dag der ikke er unger der breder sig så meget.

    Mange hyggeknus
    Henriette :-))

    SvarSlet
  2. Jeg har et yndlingsrum, viser gerne når PC'en ikke driller så meget. Får stadig mange fejl der lukker browseren ned :o(

    Mit yndlingsrum hos dig er stuen, den første del af den. Den hygge der er når, vi alle sidder og spiser og sludre omkring jeres bord er bare så dejlig. I øvrigt minder det område med bordet om tiden, hvor vi begge ventede vores første barn. Hvad vi ikke har lavet af trylledej, syet den berømte sækkepude og meget andet. Så jeg har et yndlingsrum hos dig - ud over hjerterummet.

    Knus og kram

    SvarSlet
  3. "130 m2 rædsel og gru" - det lyder godt nok ikke godt, Kari! Håber du overdriver lidt ;-). Men hyggeligt, at du (trods alt) ville være med til legen!

    SvarSlet
  4. Henriette - Vi er nok ens på det punkt at vi vil have et sted, hvor vi kan "hygge og hækle" og være alene med vores tanker.

    Hyggekram
    Kari
    ___

    Fru E - Det er da noget ged med den PC!!

    Når vi sidder og hygge over en middag, ja så er "spisekrogen" hyggelig, men for mig er et yndlingsrum et man glæder sig til at være i hele tiden.

    Min spisekrog rummer mange minder :)
    Sækkestolesyning f.eks og julemiddag (til jul vores anden sammen). Men som du skriver, så må det gå under kategorien hjerterum.

    Knus og kram
    ___

    Bente - Selvfølgelig skal din blogleg videre i blogland.

    Nej, selvfølgelig er det overdrevet, men jeg har bare aldrig fundet mig til rette i huset. Da vi flyttede ind, svømmede vi i plads og jeg havde et lille værelse for mig selv, men nu er vi vokset ud af huset og det er blevet træls at være her. Ren gru og rædsel ;^)

    SvarSlet
  5. Det var spændende at læse om dit drømmerum!

    Jeg har ikke ét, men flere yndlingsrum, Kari. De har hver deres kvaliteter som entreens glastag, mit dejlige spisebord i stuen og udsigten til fuglene i køkkenet :-)

    SvarSlet
  6. Madame - Jeg tror også jeg er mere til enkelte steder end til et rum. Men jeg drømmer tit om bare at indrette et rum i min stil uden hensyntagen til andre.

    SvarSlet
  7. Jeg vil ønske du snart får mulighed for at skabe DIT rum :-)

    SvarSlet
  8. Losarinas mor - Tusind tak! Hvor er du sød :)
    Jeg håber også.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺