1.8.09

Middelaldercenteret

Var Ældstes ønske. Han talte ikke om andet fra han så vejskiltet den første dag og til vi havde været der.

Da vi var der var der visning og affyring af forskellige våben og det var noget han syntes om.
Han havde været der for nogle år siden, med klubben og det havde været spændende.

Vi var ved centeret lidt over 12, så vi nåede kun lige at se slutningen af opvisningen med stenslynger (tror jeg det hedder...). Så gik vi rundt og så "byen" og hvad der var af huse, boder og værksteder.

Kl. 14 var der ridderturnering. Vi sad modsat den fine tribune og så var man tilhænger af Ulrick Lilie. Det er ridderen nedenfor i fuld rustning. Desværre tabte han, men det var sjovt at se den type kampe IRL, selvom de nok ikke kæmpede lige så hårdt som i middelalderen.



Her ses lidt af en af kampene



Kl 17 var der opvisning med bue og pil, langbue, armbrøst og Ballista.
Og så gik turen hjem til sommerhuset igen.
Det havde været en lang dag for Yngste, der opgav det vågne liv, da vi sad i bilen.
I bare trods, kunne vi ikke få ham til at læne sig tilbage og slappe af, så han "sejlede" rundt i sin stol...





3 kommentarer:

  1. Det lyder bestemt som en spændende oplevelse - årh ja det kan være udmattende med så mange oplevelser på en dag :P God lørdag.

    SvarSlet
  2. :-)) Jeg kan huske hvordan mine egne også faldt om, efter mange oplevelser og lange dage. Det er så pudsigt at kigge på. Sjovt ser det også ud, når de hænger ud til siden, bagpå cyklen. Det er utroligt så afslappede de kan være.

    :-)) Henriette

    SvarSlet
  3. Anette - Der var lidt for en hver smag. Var man til håndarbejde kunne man se dem sidde og spinde og sy klæder. Var man til bådebygning, sad der en med hammer og mejsel og formede en båd og var man til smedearbejde, var der både almindelig smed (hestesko og spydspidser) og en tinsmed.

    Er man på Lolland-Falster, så besøg det.
    ___

    Henriette - Jeg elsker at tage billeder af mine sovende børn. Det er de mest fantasifulde stillinger de har præsteret at ligge i :0D
    Den med cyklen er også sjov at se på, men hold da op hvor er det svært at holde balancen nogle gange!

    Knus :)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺