2.8.09

Fredensborg, Rågeleje, Hornbæk og hjem

Vejret var dejligt, sol hele tiden, markerne stod høstklare mange steder og vandet var køligt på tæerne.

Turen gik over Fredensborg, et søkig på Esrum sø, gennem Jonstrup og videre til Nakkehoved Fyr, hvor vi tog trapperne ned til den stenede strand, hvor vi fik dyppet tæerne.

Planen var Liseleje og omegn og det blev da også til en tur gennem Gilleleje inden vi stoppede ved Rågeleje for at spise vores bagels med røget laks.

Men men men kors hvor blev vi overfaldet af mariehøns. De væltede frem i store mængder. Det var noget med lige at se på maden inden den blev puttet i munden. De kriblede og krablede på os, så da sidste bid var sunket, gik turen til bilen, som var ren lykke at komme ind i trods heden.

Vi kørte tilbage til Hornbæk, hvor vi spiste en rigtig dejlig stor is, hjemmelavede vafler og Hansen is.
Lige i Hornbæk var der sommerfest eller var det havnefest. Vi studerede ikke nærmere, da det kostede at komme ind.

Turen hjem gik over Horserød og statsfængslet, så nu ved jeg hvor det ligger.

Nu er vi hjemme og der skal slappes af og findes diverse frem til i morgen tidligt tidligt, når arbejder kalder.

Billeder blev der ikke noget af. I kampens hede, da jeg skulle have styr på det vi skulle have med, glemte jeg det ;0(
Men det er der jo også andre der har prøvet ;0)

2 kommentarer:

  1. Ja, her på nordkysten af Fyn har vi også været overfaldet af mariehøns og svirrefluer... men det gode ved dem er - at deres larver er meget ivrige bladluseædere!

    SvarSlet
  2. Lavendel - Velkommen til :0)

    Jeg vil tro, at der så ikke findes, så meget som en eneste bladlus i Rågeleje og omegn ;0)

    Det var så ekstremt, at Yngste begyndte at "vinke" til dem. Han blev lidt bange.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺