30.7.09

Marielyst

Ferien startede med en uge i sommerhus i Marielyst.
Igen i år lejede vi et sommerhus som base for vores familieferie. For første gang blev vi på Sjællandssiden.

Sommerhuset var hyggeligt, ikke prangende overhovedet, men fint nok til os. Det lå ved Elkenøre strand (som for mange er total ukendt), sådan ca 3 km fra Marielyst.


Den overdækkede terrasse.


Sommerhuset set fra siden.

Sommerhuset kunne overtages kl. 16, når nøglen var hentet ved Dansommers kontor i Marielyst strandpark center. Nøglen kunne hentes mellem kl. 15 og 17.
Vi var fremme ved kontoret kl. 15.15 og da så køen sådan ud...


Indgangen til forhallen hvor nøglekontoret lå er
ca ud for den hvide flagstang.

Kl. 16.20 kunne vi sætte os i bilen og køre de små 2 km til sommerhuset og få maden i køleskabet og pakket ud.
Det var nok den dårligste service vi har stødt på i de år vi har lejet sommerhus.

Køen, den var 3x så lang, da vi havde fået vores nøgle og kunne køre mod sommerhuset...

7 kommentarer:

  1. Hej Kari og hvor dejligt at du er på igen. :-) Du har været savnet.

    Hvis jeg ikke vidste bedre ( og det gør jeg jo ikke.. ) Så ville jeg sige at vi har været i nøjagtigt det samme hus. Min eks og jeg var gentagne gange i Marienlyst, og bla også i elkenøre. Hmm jeg syntes alstå at det er bekendt.

    Nå, men dejligt med lidt billeder derfra. Var I forresten også plaget af de støjene teenagere på hovedgaden der blev talt om i nyhederne??

    Knus Henriette :-))

    SvarSlet
  2. ARGH - hvor er det irriterende at starte sådan!

    SvarSlet
  3. Henriette - Tak, jeg har også haft lidt svært ved at holde mig væk, men når jeg nu havde sat regler op om at jeg ikke bloggede og Gemalen ikke var på Travian, så måtte jeg jo overholde det. Gemalen tog dog revance i lørdags, da vi kom hjem. Jeg holdt helt til i dag :0D

    Hvis du vil se huset vi var i, så kan du fine det på Dansommer. Det har nummer G0023.

    Knus Kari :)
    ___

    Julia - Ja det var ikke lige smilende mennesker i køen. Alle var utilfredse med den service.

    SvarSlet
  4. Ihhh det er hyggeligt med sommerhus - også selvom det ikke er stort og luksusagtigt. Næsten mere hyggeligt, når det ikke er noget særligt, for det er jo de mennesker, der skal være i huset, der er noget særligt:-)))))

    SvarSlet
  5. Gitte - Nemlig, simpelt og hyggeligt til de særlig "udvalgte" ;)
    Vi har aldrig prøvet et luksus sommerhus, men jeg tror ikke, vi ville få brugt det optimalt.

    SvarSlet
  6. Hvor er det skønt du er tilbage igen! Jeg håber I rigtig har nydt ferien på trods af den trælse start med den meget lange kø - det er da utroligt at de ikke kunne give en bedre service. Knus og "velkommen tilbage" ;-)

    SvarSlet
  7. Anette - Tusind tak! Hvilken velkomst :0)
    Dansommer denne gang var langt fra til 6 stjerner. Lang kø til udleveringen af nøgler, "er der noget som ikke er i orden, så klag inden for 24 timer, ventes der bliver det ikke godtgjort" - problemet er bare at der er lukket på kontoret om søndagen...
    Men derudover var det er hyggeligt hus, vejret var... dansk vejr og vi fik set lidt af området.

    Knus og tak :0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺