5.6.09

Mikro Divi 2009 #1

I morgen starter Mikro Divisions Turnerinegen 2009. Årets emne er Indianer. Vi er 9 grupper fra Øresund Division, som hver har en post på stjerneløbet. Hver post har på en eller anden måde noget med indianer at gøre.

Vores post er perlearmbånd. Det er en enkelt post, men da vi valgte den, i tidernes morgen, troede vi kun, vi var to til at styre posten og så skulle det være enkelt. Nu er vi så 5 voksne, men vi bliver ved armbåndene.
Vi blev enige om, at lave dem med en eller anden form for knudelukning. Så det har jeg øvet mig på her til eftermiddag. Jeg har brugt alm. knyttesnor i bomuld, men i morgen bliver det lavet i en syntetisk snor. Knuden er ikke helt efter mit hoved, men jeg kan den uden af nu :)

Når vi i morgen skal vise, de der små 100 mikroer, er det rart at kunne vise, hvad de skal lave.
Så lige nu har jeg fået lavet ni.



De syv jeg fik med på billedet. Det lille armbånd til Yngste.
Der har været lidt "hjemmearbejde" til hver gruppe. Mikroerne skal have en indianer t-shirt på, så dem har vi lavet til møderne (billeder kommer senere). De skal også have indianerpandebånd med fjer på. Dem har vi også lavet til møderne. Men da jeg skal have to børn med, har vi lavet båndene til dem her i eftermiddag. Rynkebånd som er tegnet på og lukket med elastik bagpå. Her er Frøkenens og Yngstes pandebånd.














Så mangler vi bare et eller andet til Frøkenen. Hende har jeg ikke fået lavet trøje til. Men vi finder på et eller andet!

4 kommentarer:

  1. Sikke et arbejde du har gang i. Dyb respekt for dit engagement. Dog er jeg sikker på at mikroerne bliver ellevilde.

    Rigtig god lørdag og fornøjelse til jer.

    Knus fra Henriette ;-)

    SvarSlet
  2. Henriette - Tak. Det plejer at være sjovt.

    Jeg ville hellere lave knuder end stryge 16 t-shirts ;)

    Mikroer, drenge som piger, er heldigvis tit meget pyntesyge, så de skulle gerne falde i alles smag.

    God weekend til dig og knus her fra :)

    SvarSlet
  3. Suk, jeg ville så gerne have været spejder, og nu kan jeg se hvorfor ...
    Rigtig god lørdag til dig!

    SvarSlet
  4. Jamen Madame, det er da aldrig for sent at starte. Ekstra hænder kan altid bruges :0)

    Rigtig god dag til dig :)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺