30.6.09

Feriested fundet

Så er vi langt om længe blevet enige om et sted at tage hen, nu hvor ferie nærmer sig.

Vi havde overvejet det store udland, hver for sig, jeg egentlig bare at komme over en grænse, Gemalen var nået helt til Harzen, men han er ikke den perfekte sælger. Han solgt den ikke særlig godt, så da jeg ikke lige var fyr og flamme, gjorde han ikke mere ved det.

I går blev jeg så enig med mig selv, at af sted, et eller andet sted, skulle vi og da jeg ikke er vant til udenlandsrejser (mine forældre har aldrig ofret det på mig), blev jeg i lille Danmark og denne gang også på Sjællandssiden.

Her til aften bestilte vi så et sommerhus ved Marielyst. 500 m fra vandet (børnene vil elske det, hvis vejret er til det), vi skal i Knuthenborg og på Traktormuseum (Yngste vil elske det!!) og i år skal der også være slappe af dage.

Nu vil jeg gå i seng og sove godt. Ferien er reddet ;)

13 kommentarer:

  1. Der er også dejligt og hvis vejret arter sig (selvfølgelig gør det det), så vil ungerne elske det.

    Hvorfor opgav I helt udenlandsrejsen?

    Knus

    SvarSlet
  2. Det lyder som et rigtig godt valg af feriested, der er bare så dejligt på Marielyst! Min bror kom der meget for nogle år siden, så jeg har badet der mange gange med min søn :O)
    God onsdag til dig!

    SvarSlet
  3. Tillykke med den reddede ferie ;-). Ferie i Danmark om sommeren er nu også (næsten altid) skønt!

    P.S. Er Harzen ikke også lidt busturs-pensionist-agtigt??

    SvarSlet
  4. Man behoever ikke rejse til udlandet for at faa en god ferie. Da vi var boern (og vi var mange) ferierede vi altid i DK og vi har bare saa gode minder fra rundt omkring i landet og en rigtig god Danmarksgeografi fik vi ogsaa ud af det. Nyd jeres ferie. :)

    SvarSlet
  5. Ja sådan som vejret er nu så er det da dejligt med en ferie i Danmark.
    Jeg håber I får en rigtig dejlig tur til Marielyst.

    Knus og god aften

    SvarSlet
  6. Fru E - Jeg har kun været på udenlandsrejse en gang, så jeg har ikke den udlængsel, som andre har og nu er det for sent at få lavet pas til Yngste, så derfor DK.
    ___

    Bente - ØH! det var det jeg sagde dengang han nævnte Harzen og det stødte ham vist ;)
    Hans kommentar til din kommentar var at der nok var andre der som jeg syntes det er et pensionist sted...
    ___

    Tina - Vi har holdt ferie i Jylland de sidste 5 år, så mine børn er godt bevandret i jyske byer. Jeg er også selv opvokset med ferie i Jylland, så for mig er det ferie.
    ___

    Pernille - Vejret kan være en hemsko, men vi har nu haft OK ferier, selv med regn. Så bliver indendørs aktiviteterne bare lagt der.

    Og en rigtig god aften til dig :)

    SvarSlet
  7. Marielyst tror jeg ikke, I kommer til at fortryde. Glem ikke at gå tur i Nykøbing Falster eller se Maribo Hjemstavnsmuseum (eller hedder det frilandsmuseum?)

    SvarSlet
  8. Ha ha :o)
    Du må heller fortælle gemalen, at jeg faktisk har været på ferie i Harzen med mine forældre, da jeg var teenager. Og mine forældre var altså ikke pensionister dengang (men det var de fleste andre i busrejseselskabet ;-) ).

    SvarSlet
  9. Donald - Tak for tippet. Nykøbing F er en del af planen, men Maribo Hjemstavnsmuseum (eller hvad det nu hedder) var jeg ikke kommet til.
    Alt der kan gøre både mig selv og også mine børn klogere på hvordan Danmark var en gang, bliver set :)
    ___

    Bente - Det er også pensionister i busse jeg ser for mig, når ordet Harzen bliver nævnt ;)

    SvarSlet
  10. Det hedder Maribo Frilandsmuseum, ser jeg nu. Men jeg kan bedre lide den svenske betegnelse "Hembygdmuseum".

    Der er en oversigt over seværdigheder på
    http://www.visiteastdenmark.com/danmark/da-dk/menu/turist/nyd-livet/kunst_kultur/museer/museer-sjaelland-moen-lolland-falster/storstroems-amt.htm

    og

    http://www.facebook.com/pages/Maribo-Denmark/Frilandsmuseet-i-MariboLolland-Falsters-Stiftsmuseum/16819087938#/photo.php?pid=720376&id=16819087938&ref=mf

    SvarSlet
  11. Donald - Tusind tak for linkene.

    SvarSlet
  12. I kan godt begynde at glæde Jer. Kommer lige derfra og der er bare skøøønt!

    SvarSlet
  13. Lotus - Velkommen til :)

    Vi glæder os også. Vi har ikke været på de kanter endnu, så det er helt nyt for os.
    Yngste spørger hver dag til sommerhuset, så vi ser lige lidt på billederne og glæder os :)

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺