29.6.09

Dårlig samvittighed

Jeg fik et akut kejsersnit, da jeg fik Yngste, for snart 3 år siden.
Det krævede lidt overtalelse af Gemalen, jordmoderen og lægen, men i betragtning af, at jeg kunne miste mit ufødte barn, måtte jeg overgive mig og alt endte lykkeligt.

Jeg har altid været modstander af kejsersnit på min krop. Tanken om at man skal skære i mig og ubehaget bagefter - nej ikke noget til mig!!

I dag er jeg selvfølgelig glad for mit valg den nat, selvom jeg stadig vantrives med arret og minderne. Dem må jeg jo bare leve med.

Men med dagens indslag i DR, om de følgevirkninger det kan give, at forløse et barn ved kejsersnit, må jeg sige, at jeg har det rigtig dårligt ved tanken om, hvad jeg kan have udsat min lille søn for.

2 kommentarer:

  1. Uha, jeg var slet ikke klar over, at et kejsersnit kan have ubehaglige følgevirkninger! Men er det ikke oftest, fordi der ikke er andre muligheder, at man vælger et kejsersnit?

    SvarSlet
  2. Madame - Det er også helt ny forskning. Jeg var helt med på at der kunne give komplikationer for moderen, men at det kunne give så store problemer for barnet, kommer helt bag på mig.

    Nej desværre er der rigtig mange der vælger kejsersnit, da de ikke vil igennem den smerte det er at føde. Jeg talte med en veninde, der efterfølgende i samråd med hendes jordmor tog chancen og fødte på almindelig vis.

    Men nu må vi se om Yngste har indfanget noget overhovedet.

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺