27.6.09

At skifte mening i sidste øjeblik

Onsdag d. 17. klokken lidt i 23, meddelte min ældste søn, at han var i tvivl om han ville være kok, eller rettere, han havde fået kolde fødder og vil ikke være kok.

OK! Klokken er 23 og sådan en meddelelse skal lige konsumeres. Vi tales ved i morgen!

Det viser sig, at han er kommet frem til, at han vil tage 10. klasse og derefter gymnasiet. Han har nu en fremtidsdrøm om at blive pædagog. Ikke i vuggestue/børnehave, men klubpædagog.

Ugen er så gået med, at få han optaget på 10. klasse og få tilbudsfagene på plads. Men nu er det som det skal være.

Papirene på at han er optaget er kommet: Brev med besked om mødetid første skoledag, besked om introtur allerede 2. dagen til Sverige i 3 dage.

Så er han kommet godt afsted fra den alm. folkeskole.

6 kommentarer:

  1. Tja...sådan kan man pludeslig ville noget andet :-) held og lykke til din ældste. 10.klasse er ikke så tosset, hos os gav det år også god mening :-)

    SvarSlet
  2. Anne - Egentlig tror jeg, han har godt af et år mere. Og samtidig er det fint han melder det ud nu og ikke 3. august, hvor han skulle være startet på Hotel- og restaurantskolen.

    Nu har han så et år mere, til at tænke over tingene.

    Rigtig god lørdag og arbejdslyst. Ærgerligt du ikke kan komme i dag.

    SvarSlet
  3. Pyha, det var da godt, at han fandt ud af det nu, så I kunne nå at få ham ind på 10. klasse :O) Det minder om mig, der var optaget på seminariet, men fik kolde fødder lige inden ;)

    SvarSlet
  4. Madame - Jeg var selv længe om at få en uddannelse og da jeg var færdig var jeg også færdig med det fag.
    Men nu må vi se hvor han ender.

    SvarSlet
  5. Tja, sådan går det jo nogle gange. Men det vigtigste er nu, at din søn har hjertet med i det, han laver. Pøj pøj til ham!

    Vi ses meget snart til blogtræf :-).

    SvarSlet
  6. Som vi snakkede om, så er det godt det kommer nu og ikke til august. Det er en "moden" beslutning fremfor bare at forsætte i en retning man egentlig ikke ønsker.

    Kram

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺