2.6.09

2. juni

Sidder her og skal starte en ny uge.

Frøkenen skal på lejrskole. I går aftes da hun gik i seng, græd hun. Hun vil ikke afsted, for sæt hun får hjemve...
Det er med ondt i maven og en klump i halsen, jeg skal sende hende afsted, men der er ingen alternativer.

Nå men Ældste skal til engelsk eksamen i dag, så det er jeg spændt på. Vi gennemgik lige hans disposition i aftes, inden jeg hoppede i seng. Spændende hvordan det kommer til at gå...

Aftenen står i mit sidste ledermøde til spejder. Jeg har jo kun en weekendtur, her i weekende, og så to møder tilbage.

Men først skal Yngste og Frøkenen afleveres i henholdsvis vuggestue og skole og så lige 8 timer på jobbet.

Hav en rigtig god dag.

7 kommentarer:

  1. Åha, det med hjemve, det kender jeg alt til. Bare du har fortalt hende, at hun altid kan komme hjem - det hjalp både hos mig og hos teenageren dengang vi var plaget.

    Vi holder jo ferie, så vi får en dejlig dag.

    SvarSlet
  2. Tror du ikke, at din datter glemmer alt om hjemve, når først hun er af sted? Det håber jeg - for både hende og dig ;-) .

    Pøj pøj med Ældstes eksamen! Min egen unge skal til årsprøve i skriftlig dansk på gymnasiet i dag, så her var også eksamensstemning (selv om det kun er årsprøve).

    SvarSlet
  3. Stakkels pige, jeg håber, hun kommer over det og også kan nyde sit lejrskoleophold. Jeg mindes selv min lejrskole i 1. real som en skøn oplevelse på Ahl ved Ebeltoft.

    Og held og lykke med Ældste :-)

    SvarSlet
  4. Jeg kan godt huske det med hjemve. Jeg selv hadede at skulle på lejt, men min egen datter har altid elsket det, så det er meget forkelligt hvordan man har det med at skulle væk hjemmefra. Idag er det helt anderledes jo. Der vil hun helst være hjemme.

    Jeg håber at hun kom godt afsted.

    Rigtig god tirsdag til dig og knus her fra mig.:-)

    SvarSlet
  5. Lise - Nej vi har ikke talt om det med at kunne tage hjem. Hun var lidt beklemt på vej til skolen, men det lettede at se kammeraterne.
    ___

    Bente - Jeg tror det er glemt - for lige nu. Hun har sendt 3 SMS'er med glade budskaber og så ved hun, at jeg kun kan træffes på SMS i aften :)
    Ældste er tilfreds. Han er gået en hel karakter frem ved eksamen i dag.
    ___

    Madame - Jeg tror og håber hun kommer gennem de næste 3½ dag. Hun kan veksle meget mellem at ville og ikke ville.
    Jeg mindes også mine lejrskoler som gode oplevelser.
    Tak, han er godt tilfreds med sin karakter :)
    ___

    Henriette - Jeg har aldrig haft hjemve. Ældste har også altid elsket at sove ude og det har hun også indtil for små 2 år siden, hvor hun havde en dårlig oplevelse. Siden har det været op og ned.
    Hun er fremme, har det godt og så må vi se hvordan det går i aften når der skal soves...
    Knus til dig :)

    SvarSlet
  6. Godt at hun har sendt de gode sms'er. Det er vigtigt for både hende og dig. Hjemve er bare ikke sjovt, så når man kan komme ud af den er det dejligt.

    Glæder mig til at høre om hendes tur.

    Kram

    SvarSlet
  7. Fru E - Hun har haft ringet hjem og hun var glad og fortalte. Jeg talte ikke selv med hende, men det er rart at få at vide.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺