25.5.09

Om lidt er det slut

Det er underligt, at tælle ned til noget, man egentlig glæder sig til, men tror, man kommer til at savne.

Jeg taler om spejder. De sidste 1½ år, har det hængt mig langt ud af halsen og for nogle måneder siden, sagde jeg stop til et ledermøde. Nu er nedtællingen så gået i gang.

I dag skal jeg til mit sidste makromøde. Det er et ledermøde for mikroleder og assistenter i divisionen, på onsdag skal jeg til mit 3. sidste mikromøde, på tirsdag i næste uge til mit sidste ledermøde hos os selv, 6. juni min sidste mikrodivisions turnering og d. 17. juni er det slut. Sidste mikromøde ved isboden.

Jeg glæder mig, til at slippe for de ugentlige møder, jeg ved det kommer til at gå ud over mikroerne, vi er ikke ledere nok, men jeg tror, jeg kommer til at savne de andre ledere, troppen og klanen.

Går det helt galt, så kan jeg jo starte som assistent igen, når Yngste er stor nok til at blive mikrospejder - om lidt over 3 år...

7 kommentarer:

  1. Jeg kan bestemt godt forstå, at du både glæder dig, men også ved, at du vil savne at være spejderleder. Vi må jo vælge, hvor vi vil lægge vores kræfter - og du kan jo heldigvis vende tilbage, hvis du fortryder ;-)

    SvarSlet
  2. Madame - Jeg har brug for friheden lige nu. Bliver det for voldsomt et savn, så må jeg jo bare krybe tilbage til mikroerne ;0)

    SvarSlet
  3. Jeg har selv lavet frivilligt arbejde i knap 25 år og ved hvor meget energi det kræver - det er hårdt, sjovt, udfordrende og hyggeligt på samme tid. Jeg kan godt forstå du vil have en pause - det tror jeg er sundt indimellem. Godt at vide, at man altid kan vende tilbage ;)

    SvarSlet
  4. Anette - Jeg har kun været frivillig i 5 år. Det har da været sjovt, udfordrende og hyggeligt på samme tid, men de der mikroer, er meget krævende (føles tit som 14 dampbørn). En pause er tiltrængt og måske varer den lang tid, måske bare nogle måneder.
    Der er altid plads til en leder til i vores gruppe ;0)

    SvarSlet
  5. Det bliver da helt underligt for dig. Jeg kan godt forstå du har det lidt ambivalent med det.
    Men det bliver så dejligt for dig med noget frihed. Jeg er spændt på at høre, hvad du kommer til at fordrive tiden med :o)

    SvarSlet
  6. Synes det lyder til, at være den rigtige beslutning lige nu. Du har længet været "træt" af det, og intet er jo definitivt med frivilligt arbejde.

    Frivilligt arbejde skal være drevet af lyst og glæde, for det er den løn man får. Og jeg kender det selv, det er det hele værd når det står på :o)

    SvarSlet
  7. Fru Lipka - Det bliver meget underligt. Det har jo været en del af mit liv i 5 år.
    Den fritid skal bruges på familien eller mig selv. Jeg svigter tit mig selv i dagligdagen.
    ___

    Fru E - Jeg har været trær af det længe, men da frivillige jo ikke hænger på træerne har jeg holdt ud. Jeg syntes jo også det er synd, hvis man er nød til at lukke en gren ned fordi der mangler ledere.

    Men nu må tiden vise om jeg kan holde mig væk... ;)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺