31.5.09

Lørdag i København

København blev vandret tynd i går, af Frøkenen og jeg. Op og ned, op og ned. Der blev studeret tøjbutikker og diskuteret tøjstil. Som man nu kan diskutere tøjstil med en 11-årig ;)
Søstrene Grene og Tiger blev vendt og lidt købt med hjem.

Pludselig blev luften fyldt med samba rytmer og ned gennem Strøget fra Kongens Nytorv og ned mod Gl. og Ny torv, dukkede et stort karnevals optog op. Vi stødte på dem ved Storkespringvandet, men der var det umuligt at se noget, men nede ved lyskrydset ved Magasin var der plads. Så vi gik lidt frem og tilbage der.

Der var mange forskellige vogne i optoget. Der var de flotte (når man sammenlignede)


Der var både tykke (gravide) og tynde piger på vognene...

Og de mindre flotte men mere festelige...



Kl. 14 havde vi en film forevisning, i denne karneval spraglede bygning, Palads. Jeg syntes altså stadig det er synd, at man har koloreret bygningen på den måde...

Hanna Montana - The Movie var ønsket af Frøkenen, så den så vi.
Frøkenen var glad og jeg overlevede. Den kunne ses, men en gang er nok.
Aftenen sluttede på RIZ RAZ i Store Kannikestræde. God grøn mad, men elendig betjening.
Men jeg tror, Frøkenen hyggede sig og det er jo det det kom an på!

3 kommentarer:

  1. Hyggedag med sin datter, dejligt :o)

    Rigtig god pinse til dig og familien.

    Kram

    SvarSlet
  2. Det lyder som en dejlig dag, Kari, men det er jo bare nok sådan, at en 11-årig har en anden smag inden for film :O) Tiger og Søstrene Gren holder jeg meget af at kigge hos - man ved aldrig, hvad man kommer ud med ...

    SvarSlet
  3. Fru E - Ja det er dejligt, med alene tid med hvert barn.

    Tak og i lige måde :)
    ___

    Madame - Hun var meget i tvivlom det skulle være Hannah eller nat på musset 2. Men da vi har Nat på museet køber også 2'eren når den kommer ud. Så derfor Hannah :)
    Jeg kan huske da Søstrene åbnede og man kom ind i slaraffenland. Man købte altid noget. Det gør jeg ikke mere, er bedre til at styre mig. Men vi fik lidt med hjem i går.

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺