6.5.09

Hækle hækle hækle

De sidste par ugers aftner er blevet brugt på at hækle små runde farvede cirkler. Mange små runde farvede cirkler.
Inspireret af Liselotte og hendes hexagontæppe er jeg begyndt.
Jeg måtte starte fra bunden, da jeg ikke har garnrester endnu. Så da jeg alligevel skulle ud og invisterer i garn, bestemte jeg mig for at der skulle være en ide bag farverne. Inspireret af en børneveste jeg så på en lille lyshåret pige, skulle det være klare farver hæklet sammen med mørkebrunt bomuldsgarn.

Nu har jeg fået lavet en del midter, så imorgen aften efter hvederne, skal jeg igang med at hækle sammen og jeg glæder mig!!

9 kommentarer:

  1. Jeg så godt de lapper hos Liselotte på et tidspunkt og jeg tror også at jeg skal have lavet dem engang :)
    Det er nogle rigtig flotte farver du har valgt jeg tror det bliver flot når de bliver hæklet sammen med den brune.
    Knus

    SvarSlet
  2. Sikke en arbejdsindsats du der har haft...hvor er de flotte...får helt lyst til at gå i gang :-)

    SvarSlet
  3. Pernille - Liselotte har både skrevet opskrift og lavet billed-dokumentation + henvist flere billeder, så det var bare og gå i gang :0)
    Tror også den brune vil fremgæve de klare farver.
    ___

    Anne - Tak og ja så var det faktisk sjovt, altså at lave midten. Nu mangler jeg så bare at komme igsng med at sætte brun kant på. Så må vi se om det sjove går af ;0)
    Godt tidsfordriv til tog og bilture eller tv.

    SvarSlet
  4. Kan en totalt anti-hækle person lære det? Eller endnu bedre.....ønske, ønske, ønske ;o))

    Kiggede på Liselottes og den hvide gør det bare super lækkert!!

    Glæder mig til at se (og prøve en dag) resultatet.

    Kram

    SvarSlet
  5. Oj oj oj. Jeg e dybt imponeret over dit tempo, OG jeg har jo selv fosøgt mig med Hexagonerne med mindre held :-)

    Der er faktisk en masse gode blogs med instruktioner og jeg har lært en del af dem. KUN ikke at få dem sekskantede..

    Nu er jeg jo hooked på det bølgede tæppe, men jeg skal nok komme efter de umulige små lapper hihi.

    Glæder mig meget til at se resultatet af dine hæklerier. Hvad slags garn har du brugt?? Bomuld ell uld? Og jeg har selv forgæves søgt efter bomulden i jordfarver. Hvor fik du den brune fra??

    Kærlig hilsen
    Henriette

    SvarSlet
  6. Hjerteveninde - Mon ikke det skulle være muligt at lære dig kunsten. Ønske ønske ønske, nu må vi se... ;0)
    Det ligger forhåbenlig i sofaen, næste gang du kommer.

    Knus fra mig
    ___

    Henriette - De små midter er hurtige, men om resten er lige så nemt, får tiden at vise.
    Jeg hækler i bomuldsgarn. Der var tilbud for et par uger siden i Superbrugsen på deres ID garn.
    Det mørkebrune er købt hos Stof og Stil. Det er det eneste sted jeg lige kunne se de havde den farve.
    Overvejer måske, hvis dette bliver godt, at lave et i uld eller en uldblanding til Yngste. Han elsker at putte sig i tæpper, dyner og puder.

    Jeg har prøvet at lave bølgetæppen, men måtte opgive. Kunne ikke få bølgerne frem.

    Torsdagshilsner her fra :0)

    SvarSlet
  7. Nej Det bøvlede jeg også lidt med, men sjovt nok går det strygende nu. Det passer mit temeprement så fint,at det er monotont og bare derudaf. Alligevel kan man se at man kommer videre med hvert farveskift der lægges til.

    Garnet fra brugsen har jeg også købt, og så suppleret med nogle fede farver fra netshops. Stof og stil chekker jeg lige engang.

    Tak for det og god dag :)

    SvarSlet
  8. Det ser fantastisk ud! Du ER bare god til det med garn og pinde. Sådan et tæppe kan lyse op i ethvert hjem - og skabe hygge.

    SvarSlet
  9. Henriette - Det var så lidt :0)
    Det blev bare for bøvlet for mig. Bare en enkelt dag uden at have hæklet og jeg havde glemt hvordan jeg skulle :0)

    God aften, Henriette.
    ___

    Sussie - Tak tak :0)
    Jeg har bare ikke fået gjort så meget ved det de sidste år.

    Jeg håber det bliver sprælsk så der kan brude de ensfarvede flader og så kan vi hygge med det til vinter.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺