23.5.09

Så hurtigt - så nemt



Jeg syntes lige, I skal have opskriften på verdens nemmeste hindbærtærte. Den stammer fra SPIS BEDRE's aller første blad fra 2005.

Den er simpelthen så nem. 5 ingredienser og wupti lun tærte.

Hindbærtærte

2 æg
160 g sukker
100 g hvedemel
300 g frosne hindbær
Smør
  • Indstil ovnen på 200°
  • Pisk æg og sukker til skum. tilsæt mel og pisk igen
  • Smør en tærteform grundigt med smør. Hæld dejen i formen og fordel de frosne bær over. Slut af med et par smørklatter over bærrene.
  • Bag tærten i 35-40 min.
Server den med vaniljeis til og dekorer evt. med friske hindbær og flormelis.
Vi spiste den med flødeskum til sidst vi fik den.

10 kommentarer:

  1. Det lyder virkelig lækkert! Den opskrift må vi prøve som dessert, næste gang vi får gæster :-)

    SvarSlet
  2. Madame - Rigtig god om vinteren, når det skal smage af sommer :)

    SvarSlet
  3. Orv, den ser nem og god ud :-)

    SvarSlet
  4. Klidmoster - Det er lige hvad den er :0)

    SvarSlet
  5. Mummmm den må jeg prøve! Vi elsker kager herhjemme.....:-))))

    SvarSlet
  6. Gitte - Vi syntes den er god :)

    SvarSlet
  7. jeg har nu lawret den et par gange og den er bare for lækker mmmmmm....! <3

    SvarSlet
  8. Velkommen forbi Anonym :0)
    Den er nemlig lækker og dejlig nem!
    Det kunne være jeg snart skulle lave den igen.

    SvarSlet
  9. Hvordan gør du med de smørklatter, og hvor meget skal man bruge?

    SvarSlet
  10. Marie - Velkommen forbi :0)
    Jeg fordeler små smørklatter hen over kagen og jeg bruger ikke ikke så meget. Kan måske beskrive det som en skive smør som ikke er for tyk, men heller ikke for tynd.
    God fornøjelse :0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺