22.5.09

Han og hun køn

Når man har yngel af begge køn, er der stor forskel på, hvad man får at vide, hvornår man får det at vide og om man får noget som helst at vide...

Ældste haletudse er af hankøn og det må siges at være et rimeligt nemt køn, at have med at gøre.

Dog er han ikke meget for, at informere om noget overhovedet og har han fortalt en af os forældre noget, så kan den anden godt glemme, at få det fra hans mund.

Når han har fået gode karaktere, er det så at sige altid Gemalen, der får det at vide, da han er hjemme først. Jeg får så besked af Gemalen og har jeg lyst til at kæmpe lidt, kan jeg så prikke til Ældste et par timer/ dage/uger og måske bærer han over med mig og fortæller.

Han har fået sine første tider, til de mundtlige eksamner i juni, men det tog 3 dage og trusler om at kontakte hans lærer, før jeg fik sedlerne i hånden.

Da han fik sig en kæreste, fik jeg et hint af en forældre, til en af pigerne i hans klasse, længden på forholdet (som stadig eksisterer) fik jeg også seconhand ;)

Mellemste haletudse er af hunkøn og hun er helt anderledes. Hun er ikke nem, at have med at gøre (tweeny syndrom), men tilgengæld fortæller hun alt og gerne indtil flere gange.

Når hun får en katakter for noget hun har lavet, kommer hun hjem og fortæller os alle sammen det en 4-5 gange på et par timer.

Kæreste har hun ikke endnu, men hun skal nok fortælle ;)

Det er mange glæder ved børn ... :)

9 kommentarer:

  1. Ja der er glæder ved at have børn, jeg har kun et hunkønsbarn, og vi har altid været meget fortrolige, det er ikke lige sikkert at jeg får det at vide med det samme men på et eller andet tidspunkt så kommer det.
    Knus og god fredag.

    SvarSlet
  2. Som du ved består mit "yngel" af 2 hunkønsbørn og det er meget forskellige. Så end ikke inden for samme køn kan man blive klog :o)

    Ældste og jeg har et nært og tillidsfuldt forhold. Hun deler rigtig mange ting med mig, nok også mere end de fleste 15 årige.

    Yngstepigen er langt mere flysk og minder lidt om din datter. Taler i et væk og samme besked flere gange.

    Alle ungerne er jo heldigvis dejlige på hver sin måde.

    Kram til dig, han, han hun og han :o)

    SvarSlet
  3. Pernille - Jeg tror generelt at piger er bedre til at dele end drenge er. Jeg kender ikke nogen drenge der er snaksalige og fortrolige som piger, men jeg vil gerne møde en ;)
    ___

    Hjerteveninde - De tøser er forskellige, men de vil med garanti fortælle uden "en revolver for panden" og du slipper sikkert også for at få detaljer secondhand ;)
    Der er også mange kram til jer alle 4 :0)

    SvarSlet
  4. jeg har det som dig ;-)
    Ældste fortæller ingenting
    Yngste fortæller alting
    :-)

    SvarSlet
  5. Anne - Det må være en hankønsting ;0)

    SvarSlet
  6. Det var sjov at læse om den store forskel på dine haletudser, Kari! Jeg har kun haft én hjemmeboende haletudse, så jeg vidste ikke, de kunne være så forskellige. Nu har min 'lille' haletudse fået sin egen, som er helt anderledes end ham - det er altså sjovt :O)

    SvarSlet
  7. He he ... kender godt det der med tøsebarnet det snakker :o). Jeg føler mig aldig underinformeret!

    SvarSlet
  8. Det er nu ikke kun kønnet der afgør mængden af informationer til forældrene. Jeg har jo 3 piger i min kurv og der er kæmpe stor forskel på hvad og hvornår de fortæller:)

    SvarSlet
  9. Madame - Jeg var også overbevist om at børn fortalte sine forældre alt, når det gjalt skolegang og lignende, men jeg er blevet klogere!!
    Nu kan du jo så studere fænomenet med dit barnebarn og så sammenligne ;)
    ___

    Bente - De fleste piger jeg kender er vaccineret med en grammoforstift. Lyden er irreterende til tider, men informationen helt OK ;)
    ___

    Oline - Jeg kender også et par enkelte tøser der ikke er særlig meddelsomme og med 3 stk, så er der forhåbenlig forskel. Ellers er der nok at holde styr på ;)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺