17.5.09

Glæde og irritation

Det var da godt nok en afveksling vi havde i vejret i går i forhold til de sidste par dage.
Vi skulle til Frederiksberg og fejre min mor, sammen med den jyske del af familien og en enkelt "langt ude" familie relation.

Vi spiste i Hansens gamle familiehave, hvor vi 16 havde fået Borgmesterstuen. Det var lidt trangt, men hyggeligt. Vejret var jo koldt og vådt, så vi ærgrede os ikke over at være indendørs.

Der var kun et lille skår i glæden og den var en reaktion fra nogle gæster.
I vores selskab er der en mand, der har fået problemer med motorikken. Jeg kan ikke huske hvad han er ramt af, men han har meget besvær med at holde balancen. På et tidspunkt skulle han på toilettet og går. Desværre falder han over en parasolfod og falder lige så lang han er. En gæst, ved det bord han vælter ved, får lige slynget ud at "han er nok fuld!!".
Helt ærligt!! Er det ikke noget man kan sige, når man har samlet vedkommende op og vedkommende er væk??

Men lige ud over det, var min mor glad for, at vi alle kom og for de gaver hun fik af resten af familien og vist også glad for, at der er 10 år til næste gang (jeg mener nu, hun skal holde igen om 5 år og hendes bror mener, med et stort smil på læben, at hun burde gøre det til en tradition hver år ;0))

4 kommentarer:

  1. Det lyder hyggeligt, Kari, lige bortset fra jeres kedelige oplevelse med den tåbelig bemærkning. Mange ældre får jo desværre problemer med balancen. Jeg håber, at jeres gæst ikke havde slået sig alt for meget.
    Jeg prøver på at få min far til at holde sin fødselsdag hvert år, men din mor er sikkert meget yngre.

    SvarSlet
  2. Madame - Manden der faldt er ikke mere end lige over de 60. Han er været syg nogle år. Han viste ikke hvis det gjorde ondt. Han falder meget i hverdagen (ved ikke lige om man kan sige det er blevet hverdag for ham).

    Min mor holder kun fødselsdag for alle i familien når hun runder og hun er lige blevet 70 år.. De almindelige er det kun os der kommer. Men der kan være det er fordi de lige har mistet en søster at min onkel sagde det. Lige pludselig ved man jo godt at tiden bliver kortere.
    Det kan også være de "gamle" ikke vil mindes om, at de er lvevet et år ældre ;0)

    SvarSlet
  3. Nogle gange er folk lige hurtige nok til at kommentere andres handlinger. Håber at man selv tænker sig lidt om inden.

    Dejligt at din mor havde en god dag, det er det vigtigste.

    Og en skøn ide, at holde lidt flere fødselsdage en bare de runde.

    Krammer

    SvarSlet
  4. Hjerteveninde - Det er selvfølgelig tanken der løber igennem hovedet, når en falder på en restaurant. Men kunne man så ikke bare nøjes med at tænke inde i hovedet og ikke højt??
    Men sket er sket og vi overlevede.

    Når man kommer op i min mors alder så må hvert år da være noget at fejre ;0)

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺