3.5.09

1749

Så mange blå spejdere, var vi samlet i Københavns Zoologiske have i dag, den første søndag i Maj.
En tradition, som i år var nr. 34 i rækken og 5. for mig.

Årets Zoo dags mærke.

Vi mødes med de mange andre spejdere ved Valby station og går så ad Sønder Fasanvej, ude på vejen og med orkester forrest, til Zoo. Her bliver vi alle sendt på opgaveløb, hver gren for sig.

Nogle af Mikroernes opgaver i år var f.eks. at lave elefanter i ler, svare på spørgsmål om flodheste, giraffer og isbjørne. Og så det vigtigste: at finde Zoo-trolden. Den er gemt forskellige steder i Zoo hvert år og i år var det ved Præriehundene.

Zoo-trolden sidder og smiler til os.

Vi mødes inden hjemturen og får delt præmier ud til 1., 2. og 3. pladserne i hver gren.
I år blev vi nummer 3 hos mikroerne.



Et ganske lille udsnit af spejdere inden hjemturen.

Nu er jeg hjemme, godt træt i fødderne og godt flad. Glæder mig til aftensmaden og så en seng... Der er jo en arbejdsdag i morgen.

2 kommentarer:

  1. Nej hvor er det en god tradition. Det må have været en munter affære. :-)

    Godt at der er billeder at kigge på, det gør det nemmere at se hele scenariet for sig.

    OG så var i jo heldige at I nåede at besøge ZOO inden det gode vejr blev til regn.

    Rigtig god mandag her fra mig

    SvarSlet
  2. Henriette - Det er sjovt og et inferno af blå uniformer. Kun tørklæderne fortæller på afstand, hvor vi kommer fra.
    Vi var heldige med vejret i år. Regnen holdt sig væk, men jeg mindes kun lidt regn en enkelt gang i de 5 år jeg har været med.

    Rigtig god aften, Henriette :0)

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺