6.4.09

Jul i april



Jeg gjorde det lidt julet, men ikke for meget. Jeg har jo lagt sidste års julepynt væk. Men alligevel fandt jeg to nissepiger og to engle frem til bordet og holdt det i julegrønt.

Der blev grinet da de kom og fandt ud af at de skulle have æbleskiver sammen med te, kaffe og varm cacao med flødeskum. Det blev pænt serveret indenfor i den varme stue.
Derefter smuttede vi ud på terrassen, hvor vi nød kolde øl, hvidvin og cider.

Efter lidt kamp, fik jeg serveret den farserede kalkun med både hvide og brunede kartofler og selvfølgelig brun sovs og waldorfsalat. Billeder af det må I tænke jer til. Jeg havde bare ikke lige tid, til at hive kameraet frem.
Desserten, ris á la manden, blev også spist og mandelgaverne (påskeæg ;), men guuud, hvor var vi mætte og trætte. Jeg har altid troet, at det bare var fordi, det var juleaften, at man er vild træt efter maden, men det må bære fordi det mætter utrolig godt.
En enkelt kop kop aftenkaffe og vi kunne sige godnat og god efterjul til gæsterne.

Det var sjovt og skal da gentages, men først om nogle år.

3 kommentarer:

  1. Lyder som en rigtig dejlig eftermiddag og aften med vennerne :)

    SvarSlet
  2. Det var en rigtig god eftermiddag og aften med vennerne.
    Må inviterer jer med næste gang!

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺