22.4.09

Grøntsager

Hvordan er det lige man får grøntsager i en teenagedreng?

Jo, man blander da bare noget han kan li' i og så bliver han nød til at spise det hele.
Igår skulle vi have fiskefrikadeller, hvilket vi alle meget gerne spiser, men det er tilbehøret, som kan volde lidt problemer. Ældste spiser gerne kartofler, men helst ikke for mange, det er jo lidt sundt!!
Så igår blev jeg enig med mig selv om, at vi skulle have noget med blomkål til.
Karolines køkken (som for øjeblikket er en af yndlingssitene hos mig) kunne diske op med en opskrift på Indisk grøntsagspande. Den snupper jeg, tænkte jeg og så tilsætter jeg nogle kikærter.

Spændt satte jeg mig til bordet. Han spiste og han spiste meget. Det smagte nu også godt. Havde drøjet den købte fiskefars med revne gulerødder og squash og et par forårsløg, hakket. Som sovs blev syrnet fløde 9% blendet med persille, hvidløg, salt og peber.

Billeder af min mad er ret umuligt at nå at tage. Når maden står på bordet, så har Yngste fluks erobret det ;0)

5 kommentarer:

  1. Behøver ikke billeder, jeg kan se det for mig...for det kunne være her hos os...hvor der også indimellem puttes noget i noget,så det ikke kan ses :-)

    SvarSlet
  2. Det lyder da også lækkert - forstår godt, han spiste igennem ;o) .

    Her i huset putter vi også fx revne gulerødder i fiskefarsen. Men det er nu mest, fordi det smager godt - ikke for at lokke grøntsager i nogen. Grøntsagerne ryger ned helt uden lokken :-) .

    SvarSlet
  3. Anne - Nogen gange er det med mere held end andre gange. Har prøvet røde linser i spaghettisovs. Det var intet hit, men grøntsager er mere vellykket.
    ___

    Bente - Min datter spiser mange grøntsager, så hun er ikke noget problem, men de der to drenge, de går helst uden om. Gemalen spiser dem, men er ikke så god til at huske selv at få tilberedt dem når han laver mad.

    SvarSlet
  4. Klidmoster - Ja og især når Ældste vil være kok. Så nytter det ikke at rynke på næsen af noget :0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺