23.3.09

Spejderovernatning - del 2

Det var ikke det bedste vejr vi havde der lørdag morgen. Vi forlod hytten kl 9.15 og det var både overskyet og koldt, men de var tændte - de fleste var tændte, en enkelt pige frøs allerede efter 100 m, men hun havde ikke fået påklædning med til sådan en tur, trods mange remindere til forældrene, om både varmt tøj og gode sko - troede vi. Hun havde ikke været med til at pakke og viste ikke, at hun havde en flyverdragt og støvler med. Det blev en rigtig dårlig oplevelse for hende, men der er ikke så meget at gøre ved det nu :0(

Vi gik i et roligt tempo, holdt lidt pauser og snakkede om det, vi så under vejs og lige pludselig var vi hjemme i hytten igen. 1 t. 45 min var gået og ungerne var ret stolte.

Her er mærket som mikroerne kæmpede så flot for :0)


Alle væltede ind i hytten og det var en stemning af mathed de næste timer. Der blev tegnet og klippet påskepynt.


Resten af dagen gik med frokost, pakning af tasker, bål ude, lagkage sammenlægning i køkkenet og borddækning til forældrene skulle komme.

Kl 17 ankom forældre og søskende med mad til buffet. Der blev spist, sunget, hygget og kl 19.30 var det slut.

Mikrolederen og jeg blev lige lidt længere, for at få hytte til at ligne en hytte igen og kl. 20.05 stod jeg uden for mit hus igen, træt som et helt alderdomshjem.

Her er så de mærker som jeg har fået de sidste 4½ år. Det er "fornøjelsesærmet". Ærmet med mærker der fortæller om, hvor man har været/været med til.

100-mærket er, et vi fik lavet til vore mikro-divisionsturnering i 2007. Spejderbevægelsen blev oprettet i 1907 af Lord Baden Powell. De to blå mærker oppe over var nogle man fik for at være spejder i 2007 (det nederste) og det øverste (det med kompasrosen) fik man når, man havde hjulpet med, at samle penge ind til den danske fredagave. Pengene (2 mill.) blev givet til UNICEF, så der kan blive bygget 26 skoler i Angola.
ZOO-dags mærket er et mærke man får, når man er med til den traditionelle Zoodag, 1. søndag i maj. Mellem 1500-2000 spejdere mødes på Valby st. og går derfra til ZOO med orkester og politieskorte ned til ZOO. Der sjoveste er selvfølgelig, at vi må gå midt på vejen. Så er der ca 5 timer i Zoo med opgaver og dyre-kik og så hjem igen.

Så skal jeg ikke trætte jer mere med min spejderweekend :0)

5 kommentarer:

  1. Tak, Kari, det var rigtig sjovt at se dine mærker og at høre om, hvordan man får dem! Jeg kan forstå, det er ret hårdt for jer ledere - men også en dejlig oplevelse :O)

    SvarSlet
  2. Kari, det lyder som om at I har haft en rigtig sjov weekend, jeg er glad for at jeg fik alle dine mærker at se, man er jo selv gammel spejder ... smil.

    Det lyder rigtig hyggeligt det i laver

    God aften til dig

    SvarSlet
  3. Madame - Det er hårdt, når vi er på tur, for man er på 110%. Men det opvejer når man så får mails eller en kommentar fra forældrene og at dees poder har hygget sig og ikke snakker om andet næste dag :0)
    ___

    Pernille - Det var sjovt og hyggeligt, selvom vi indimellem må tale lidt højt. Der er børn der ikke husker så godt ;0)
    Som mikro er der ikke dulighedstegn, så det er turmærkerne der har høj kurs. Indimellem får vi alligevel lov at snuppe et mærke fra minierne og så er der virkelig smil i deres øjne.

    Jeg stopper godt nok med spejderiet efter sommerferien. Det tager meget tid og kræfter, men sætningen "En gang spejder, altid spejder" er vist rigtig nok.

    God onsdag :0)

    SvarSlet
  4. Det ser ud, som om I hygger jer gevaldigt på de spejderture. :0)

    SvarSlet
  5. Sussie - Det kan du trp! :0)
    Det skal være hyggeligt, for ellers vil de hellere være hjemme og se Disney sjov og X-faktor. Spejder må altså være sundere end det ;0)

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺