28.12.08

Hvad skal vi have købt til nytårsaften?

Efter 3 dage med gæster, 1 dag som gæst, næsten alle de dage med julemad, er det rart at være på vej mod en almindelig dagligdag.

Gemal og Frøkenen stod for morgenmaden og der var rester til frokost. Nu bager en god portion grøntsager i ovnen og om lidt skal kyllingeinderfileterne steges. Dejlig afveksling til flæskesteg.

Jeg er også ved at planlægge nytårsmenuen. De sidste mange år har den stået på oksekød i hel steg eller svinemørbrad, men i år bliver det mexikansk. En stor portion Chili con carne (fundet hos NEWYORKERBYHEART) med tilbehør og en omgang Chili cin carne (der kommer en vegetar) og så købeislagkager, Hansens islagkager med ananas/lakrids og hindbær/vanilie til dessert. Så kan jeg stadig være med.

Der vil også blive lavet en god portion saltmandler efter Liselottes opskrift og så fandt jeg en opskrift på Chilimandler. Den må prøves...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺