8.12.08

At dagdrømme

Nogen dag sidder jeg og dagdrømmer. Dagdrømmer om, når Yngste er så stor, at der igen er tid til mig selv. Dagdrømmer om fremtiden i HUSET, altså det hus jeg i fantasien har "bygget", drømmeboligen. Dagdrømmer om hvis nu...

Lige nu sidder jeg og ser på en julebog, jeg er begyndt at læse, for et par uger siden (har fået læst hele 20 sider!!). Drømmer om hjørnet af sofaen med en god bog, dejlig varm og velduftende te og tid.

På jobbet idag dagdrømte jeg om tid ved symaskinen, med et juletræstæppe under fremtryllelse. Tøjet jeg gerne vil kreere til mig selv og ungerne. Gardiner, puder og andet sjovt.

For et stykke tid siden var dagdrømmen, at kunne smide fødderne i vand om aftenen, lige efter aftensmaden, lægge mig 15 min på sengen, uforstyrret, med en ansigtsmaske, i håb om at det vil hjælpe på et eller andet i ansigtet.

At dagdrømme er en både dejlig og lidt skræmmende måde, at komme lidt væk fra hverdagen.
Jeg bruger det tit og det er helt gratis.

2 kommentarer:

  1. Same here, elsker også at dagdrømme. Det kan jo bruges til alt muligt.

    Drøm sødt ;o)

    SvarSlet
  2. Dagdrømme er kun farlige, hvis de altid forbliver ... drømme!

    Husk nu at have lidt tid i overskud til dig selv, ikk' (siger hende, der ikke selv er særlig god til det ;-) ).

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺