5.9.08

Praktikuge

Ældste har været i praktik i denne uge. Han har været i praktik som kok i kantinen på mit job.
Nu er ugen så gået og han har været meget glad for det. Han er jo ikke den der fortæller, men pludselig er han kommet og har fortalt om et eller andet han har oplevet/lavet.
Igår sagde han:" Kan jeg ikke få lov at være der lidt længer!" Et øjebliks pause. "Nå, det må jeg nok bare ikke for skolen." Nej det tror jeg heller ikke han må.

I praktikudtalelen har de skulle afkrydse nogle felter og det har kun været positivt.
Arbejdsindsatsen = Stor
Imødekommenhed = Meget
Interesse for jobbet = Stor
Bemærkninger: Meget hurtig og lærenem. Virker meget interesseret i køkkenet.

Jeg har faktisk oplevet ham tømme bakker i opvasken og det gik faktisk rapt, når man tænker på at han er teenager med teenagerhastigeder ;0)

En stolt mor til en mulig fremtidig kok :0)

P.S. Gad vide om han snart vil overtage madlavningen bare en gang imellem...

5 kommentarer:

  1. Ros af poderne giver bare lige en ½ cm ekstra på vores højde. Synes det er en særdeles flot udtalelse som han kan være stolt af.

    God weekend sweety.

    SvarSlet
  2. Så må man gerne rose mine unger noget mere. Jeg er ikke særlig høj ;o)

    Ja, man bliver lige det der ekstra, når de får ros eller klarer sig godt.

    God weekend til dig også Søde.

    SvarSlet
  3. Åh, der er stor forskel på ude og hjemme, ved du nok ;-) Du må heller passe på med ønsketænkningen ;-)

    Men ... hvor er det flot med al den ros!

    Og fortsat god weekend.

    SvarSlet
  4. Ja, gad vide hvor han har fået den interesse fra ;0)

    Jeg husker en ung Kari, der altid bagte boller, læste opskrifter og - lærte mig at drikke "rigtig" te.

    SvarSlet
  5. Bente - Der er forskel!! Han kan ikke forstå, at vi ikke kan lave gourmetmad med dyre ingredienser, når han skal stå ved gryderne.
    Jeg er stolt, når jeg ved han ikke gider skolen og derfor ikke bruger sine evner.

    Sussie - Jeg har stadig en passion for kogebøger og madprogrammer :0)
    Og jeg er stadig tedrikker og ææælsker at komme ind i en tebutik for at købe.
    Lad os finde en dag og tage på tesalon, ikk'?

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺