21.6.08

Firmaets sommerfest

Igår var jeg til firmaets (den del jeg arbejder i) årlige sommerfest.
Vi mødtes 15.50 i receptionen og kørte fra firmaet kl. 16, til et hemmeligt sted, der viste sig at være Nazaret kirke i Ryesgade i København. En kirke som udefra er meget anonym, men som åbner sig når man går ind i kirkerummet. Desværre var kameraet ikke med. Jeg ville ellers gerne vise alteret. Det var utrolig flot.

Vi blev bænket til en lille koncert, troede vi, men efter 3 sange fra en kvinde, blev vi sat til at synge. Gospel med 160 stemmer :o) Kanon-sang med 4 forskellige sange blev det til og det var faktisk sjovt ;o)

Tilbage i busserne og videre til Axelborg, hvor vi i Boks salen fik serveret velkomstdrink med lidt snack til.

Så op i salen hvor vi skulle spise en rigtig lækker menu.

Forretten var
Spydstegt tunfilet med syltet citroncreme (cremen smagte hen af citrnfromage)

Buffeten bestod af
Lammekebab og lun cherrytomatsalat med chili &koriander
Kyllingesalat med kokos og peanutbutter vendt i courgetter og springløg
Dansk lufttørret skinke med grønne asparges, smilende ær og crutoner
Agurkecarpaccio med ristet peberbacom og "Västerbotten" (ost)
Salat af grillede hvide asparges og mango vendt i mandeloesto
Kartofler vendt i rygeostcreme, radiser og purløg
Salat af spidskål, dild og syltet citroner

Dessert bestod af
Jordbær cheese cake
Kage af rabarber, mandler og creme.

Efter desserten og kaffen blev vi underholdt af Klassens tykke dreng. Der blev lattermusklerne rørt!! Det var vildt sjovt.
Og lige efter kom ABBA revival band. Desværre var lyden meget høj, men det er nok bare mig der er blevet for gammel til høj musik. Propperne forvant først lige uden for Hovedbanegården.

Hjemme igen kl. 01.15 og så lige geare ned, hvorefter sengen blev fundet kl. 02.

6 kommentarer:

  1. Gospel, det lyder dylme sjovt. Rigtig godt alternativ til en "kom-hinanden-ved" leg.

    Lyder alt i alt som en dejlig fest.

    SvarSlet
  2. Det var også sjovt. Firmaets direktør sad på rækken foran mig og tog del i sangene og fagterne.
    Og så kunne man ikke høre når der blev sunget falsk ;o)

    SvarSlet
  3. Gospel må være det store hit i år ;-) Jeg blev 'udsat' for det forrige fredag på mit nye arbejde - forklædt som teambuilding.

    Da vi (ca. 80 personer - også i en kirke) havde øvet os i to timer, blev der indspillet fire numre (selvfølgelig var det ene 'Oh Happy Day') med os - med masser af rumklang osv. Mandag morgen kunne vi downloade sangene fra intranettet ... og mandag aften lod jeg dem gjalde ud over det lille hjem. Til familiens udelte irritation ;-) Men jeg hyggede mig ...

    SvarSlet
  4. Bente - Vi var forberedt på at vi nok skulle synge, det er jo sangens år i år, men at det var Gospel var overraskelsen. Vi slap så for at få det indspillet ;o)

    SvarSlet
  5. Lyder unægteligt noget sjovere, end min sommerfest. Og det ser ud til, at der har været mad nok til at blive mæt af. Jeg arbejder vist det forkerte sted...

    SvarSlet
  6. Åh ja, Sussie, der var nok mad til at blive mæt af. Og det smagte bare mums!

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺