3.5.08

A, nej B, nej A, ja... måske, nej nej B...øhhhh

Uh, jeg føler mig lige nu som en teenager, der ikke ved, om hun skal være vælge den ene som hun har set sig lun på gennem lang tid eller den anden som pludselig er kommet ind på nethinden.

Nej! Jeg har ikke fundet en anden og så ville jeg nok ikke lige skrive det her, hvor Gemalen også læser med.

Men jeg har i mange år været forelsket i Kitchenaid røremaskinen. Den er bare utrolig flot og den ville jeg bare gerne eje. Og det er selvom den ikke har fået den bedste anmeldelse af Inge Norus.

Nå men, så kom der jo lige pludselig en helt anden maskine ind på nethinden. Det er en BOSCH MUM8. Den er ikke nær så flot som Kitchenaiden, men den er heller ikke grim.

Men når man sammenligner dem, altså ud over udseende, ja så er det jo at min nye yndling ser ud som en vinder.
Prismæssigt er de næsten lige, men til MUM8'eren får jeg udover det der også følger med K'en blenderglas. Skålen på MUM8 er også 0,6 L størrer, men uden hank.
Men på motoren er der stor forskel! Kitchenaiden leveres med en 300W motor og MUM8 med en 1400W motor. Det vil jo siges at at være en kæmpe forskel. Så jeg ville kunne få meget mere ud af MUM'en.

Men hold da på hvor skal der tænkes til jeg får råd til at købe enten eller...

4 kommentarer:

  1. Mon der kommer en dag, hvor jeg synes en køkkenmaskine er flot? ;o)

    Har du besluttet dig nu?

    Kram

    SvarSlet
  2. Næh, det har jeg ikke. Der kommer jo nok til at gå rigtig lang tid, inden jeg kan få råd til at købe en, men så kan jeg jo tænke over det, indtil da :o)

    SvarSlet
  3. Ja, jeg står i samme situation nu, og er i syv sind. Skal man købe en dyr dyr dejlig een eller skal man gå på komprmi.... har du købt den og hvis ja kan du anbefale den?!

    /Line

    SvarSlet
  4. Line - Jeg endte med Bosch MUM8'eren og jeg har egntlig ikke fortrudt.

    Jeg er stadig helt vild med Kitchenaiden, men sammenlignerne man muskelkraften i Kitchenaiden og MUM8, så er Kitchenaiden kun på 300W, hvor MUM8'eren er på 1400W. Til sammenligning er min håndmixer på 230W, så jeg var ikke i tvivl. Nu ejer jeg en MUM8 og jeg elsker at røre fars og dej til boller. Det går som en leg. Til MUM8 kan man også få en masse tilbehør ligesom man kan til Kitchenaiden og så er der ikke den store forkel i prisen. Jeg fik dog min som et tilbud til 3000,-. På nettet dengang så jeg den til 3800,-.
    Håber det kan hjælpe dig til en beslutning :0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺