18.5.08

Lidt bagning

Multidyret var i aktion hele to gange idag. Aftensmaden idag var brød med pålæg. Det var da rigtig fedt at jeg kunne smide gær og vand i, lade Multidyret køre lidt, tilsætte salt og mel og så igen laden Multidyret køre i 10 min. Imens kunne jeg få vasket op og tømme opvaskemaskinen. Lidt regulering af melmængden og så hævning, formning af 2 brød, hævning og bagning. Og vi har så smovset i nybagt brød med pålæg.

Inden brødbagningen hoppede jeg på Muffins med hindbær og hvid chokolade. En opskrift fra et madprogram med Ainsley Harriott. Der blev 6 store muffins, som vi har hygget os med her til aften. De er faktisk enkle at lave. Jeg lavede dem med frosne hindbær og den hvide chokolade var med nødder, da Netto ikke har den uden og jeg havde glemt at Aldi har.
Muffins med hindbær og hvid chokolade
300 g hvedemel
150 g rørsukker
2-3 tsk bagepulver
2 1/4 dl mælk
1 æg
50 g smeltet smør
1-2 tsk vanilje essens
Hindbær
Hvid chokolade
Bland og sigt hvedemel, bagepulver og rørsukker i en skål. Bland mælk, ægget, vanilje essensen og det smeltede smør og bland dt i melblandingen.
Hak chokolade og hæld det mest i dejen sammen med de fleste hindbær. Vend chokolade og hindbær forsigtigt i og fyld dejen i muffinsforme.
Tryk de gemte hindbær og chokolade ned i dejen og bag den ved 200 grader i ca 30 min til de er gyldne.
Imorgen bliver en lang dag, da jeg har en afslutning, men tirsdag har jeg fri!

2 kommentarer:

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺