6.4.08

Husker du...

DR2 sendte her til aften, nærmere bestemt kl. 21.00, programmet "Husker du... ...da Århus rockede".

I henved 45 min blev man hensat til sin ungdoms musik. Dengang vi rockede til dansk med Gnags, TV2, Thomas Helmig og alle de andre. Det var bare skønt!
Udsendelsesmæssigt var det da sjovt, at høre hvad der skete i Jyllands hovedstad, men nøj hvor var det fedt at høre Gnags igen. Jeg er altså Gnagsfan!
Jeg blev introduceret til gruppens musik i 1982 på en ferie hos min mors kusine i Vrå. Den sommer hørte vi pladen "Safari" og da jeg kom hjem til Brøndby Strand igen, blev den købt på kassettebånd og hørt om og om igen....

Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg bliver altså så glad, når jeg høre den der århusianske accent. Det er for mig inbegrebet af glade mennesker! Tror egentlig godt jeg kunne bo i den by :0)

Nu vil jeg lægge mit hoved på hovedpuden og måske sniger der sig en gang "Slingre ned af Vestergade" ind i en drøm, eller "Rytmehans" eller "Under bøgen" eller "Sensommer på strøget" eller ...

6 kommentarer:

  1. Ja, der er ikke noget som musik, der kan sætte skub i minderne. Nu er jeg selv mere TV-2 fan, uden helt at vide, hvorfra min fascination stammer. Det er nok noget med Steffen. Hans humor, hans dybde, hans skarphed - han er bare for lækker!

    Men okay, Gnags kan noget med at sætte gang i festen.

    SvarSlet
  2. Hej Sussie,
    Jeg er ikke selv til TV2, men sad da alligevel og sang med på "En rockmusikers vise" som den vist hedder.

    Man husker nogle sjove ting når man hører gamle numre. F.eks. Kim Larsen og Gangway og så Avedøre Statsskole/gymnasium engang i midt 80'erne....

    SvarSlet
  3. TV2 fan melder sig her, Gnags er bare ikke lige mig. I øvrigt ville jeg nok kede mig lidt med sådan et program :-)))

    SvarSlet
  4. Perle: Gemalen er til TV2, så heller ikke der er vi enige :o)

    SvarSlet
  5. Gemalen er til tv2, gnags, tøsedrengene, gasolin, o.s.v.

    SvarSlet
  6. Anonym: Det lyder helt som min mand. Og så må vi ikke glemme Dodo and the Dodos :o)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺