17.4.08

Dyrt, men nødvendigt

Så blev der lige brugt penge idag!

Jeg var en tur hos Synoptik idag. Det var ved at være 2½ år siden, jeg sidst havde fået tjekket synet. Jeg plejer at få det gjort hvert andet år, men med en graviditet, fødsel og amning, røg der lige ½ år mere på og det kunne faktisk mærkes.
Da jeg i 2005 fik tjekket synet, havde det ikke forandret sig overhovedet siden 2003, men denne gang var der sket lidt. I 2005 havde jeg -6 på begge øjne. Denne gang havde jeg forbedret mit syn. Højre øje er denne gang -5,75 og det venstre er -5,5.

Jeg havde regnet med at genbruge et gammelt stel, men da jeg lige ville vaske det, begyndte farven at skalle af. Det betød så bare, at jeg måtte investerer i nyt stel (er træt af mit nuværende). Vi fandt et stel som ikke var så dyrt, men tilgengæld koster glassene!! Knap 2000,- pr. glas (giiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisp), men så får jeg også de tyndeste der findes på markedet, som kan være -5,5 og -5,75. Så 5017,- at betale ved kasse 1.

1 kommentar:

  1. Hold da maule det er mange penge!!

    Men synet skal man jo altså bare have på plads. Spændt på at se de nye briller, så husk et billede.

    Kram og god weekend.

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺