29.2.08

En formiddag i Helsingør

Afleverede Lillemand i vuggestuen og tog bussen til Helsingør. Helsingør er en gammel by, men ikke nogen spændende by. Der er små smalle gader (vel kun et par meter mellem facaderne) og brostensbelagt. Skæve huse med små døre og vinduer, virkelig romantiskt, men det er på gågaden og de noget bredere sidegader der sker mest.

Jeg ville til Helsingør idag, da jeg havde lyst til at bruge lidt penge (men har egentlig ikke råd) og da der ikke er vildt mange fristelser, var det jo et godt valg :)
Jeg ville se om jeg kunne finde en taske der ikke kostede kassen. Der er en lille butik, der sælger tasker til næsten ingen penge (det er hverken Neye eller Kaza). Deres tasker koster meller 100 og 300 kr og er ikke læder. Men for at par måneder så jeg en, men havde ikke lige råd (manden var med) og hvis den nu var der så... Men den var væk, så der fik jeg ikke noget. Jeg ville også på strikkebogsjagt (lidt udsalg her og der), men der var kun "strik til mor og barn", som jeg ikke lige mener passer til denne husstand. Så der sparede jeg også penge :o)

Helt tomhændet kom jeg ikke hjem. Det blev til to t-shirts til mig (på udsalg) og et hvidt slips til konfirmanden. 2x 150 g. te (sort te : Sweet orange og sweet rhubab) og et Femina (jeg kunne læse til min frokost).

Frokosten blev indtaget på Tower Brasseriet i Bycenteret. Jeg valgte min kære Gemals yndlingsret der, nemlig en Towerburger. Jeg må så også sige at den var go'. Grillet smag på bøffen (ikke en grillsmagsdressing som på Mac D. men en grillet bøf), god bolle, masser af salat, rødløg, bacon, ost og tomat og agurk. Jeg var mæt helt frem til aftensmaden, så den var prisen værd :o)

Nu sidder jeg så her alene i min sofa. Lillemand sover og resten af familien er til hockey.
Egentlig var dagen Gemalens og min. Vi blev forlovet for 16 år siden på denne dag (har så været forlovet i 4 år ;)), men det er svært at hamle op med familiens yndlingssport :o(

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺